×
VI HJÆLPER GERNE
1 Ring til os
2 Skriv til os
3 Søg i emner

Vi sidder altid klar til at hjælpe dig. Ring til os på tlf. +45 70 27 03 08, eller send en mail på [email protected] Du kan også nemt selv søge på emner eller navn i menupunktet "Søg foredrag".

KONTORTIDER
Man-Fre 10:00 - 16:00
Tlf.: +45 70 27 03 08

Udenfor kontorets åbningstider kan vi kontaktes på vagttelefon +45 41396760

Simon Kirk Nissen

Simon Kirk Nissen holder foredrag og workshops om, hvordan musik videnskabeligt bevist påvirker mennesker: F.eks. hvordan musik kan øge arbejdsglæden og mindske stress eller gøre markedsføringen mere effektiv og få kunder til at købe mere.

Beskrivelse

OM SIMON KIRK NISSEN

Simon Kirk Nissen er ekspert i, hvordan musik påvirker os som mennesker. Han har undervist TV2 i at bruge musik til at fastholde seere, hjulpet detailkæder med at bruge musik til fastholde kunder og øge omsætning, større firmaer som Danske Bank med at bruge musik strategisk og leveret specialproduceret musik til reklamekampagner for firmaer som Gosh cosmetics, Thisted Bryghus, Bisca/Karen Volf, Ekstrabladet og andre.

Men Simon har også stor viden om, hvordan musik påvirker mennesker generelt. Derfor kan han forklare, hvorfor nogle mennesker er støjfølsomme, mens andre helst skal have radio og tv kørende, når de skal koncentrere sig og hvordan musik kan bruges til at sænke stress, hjælpe alzheimer patienter og endda virke smertelindrende under operationer.

WORKSHOP: ”SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN”

Lær at udnytte, hvordan lyd og musik påvirker dig og din hjerne til at få bedre koncentration, større effektivitet og skabe større trivsel i dit arbejdsliv. Lyd påvirker nemlig din hjerne, dit humør, dine valg og hele dit liv. Du kan ikke undgå at reagere på lyd. Og det kan føre til stress og dårlig trivsel på jobbet. Men lærer du at forstå, hvordan og hvorfor lyd påvirker dig, din hjerne og din krop kan du udvikle redskaber til udnytte det positivt til at skabe en arbejdsdag fuld af koncentration, effektivitet, mindre stress og større arbejdsglæde. Både på storrumskontoret eller for dig der sidder alene. Det er det, du skal lære på workshoppen: “SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN”.

Simon Kirk Nissen vil med udgangspunkt i den nyeste forskning overraske os med viden om, hvor meget lyd påvirker os som medarbejdere – og give os redskaber til at bruge det til noget. Workshoppen er fuld af musikeksempler og sjove facts – som for eksempel, hvorfor Britney Spears bruges af den britiske hær til at skræmme somaliske pirater væk, hvordan McDonalds bruger musik til at få os til at købe flere burgere, og hvorfor fællessang er lige så godt som orgasme. Gennem underholdende øvelser konkrete råd får vi redskaber til at bruge musik aktivt til at få en arbejdsdag med mindre stress, højere koncentration og bedre effektivitet.

WORKSHOP ”SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN – DEL 1” – ca. 1 time

I del 1 vi lære, hvordan lyd påvirker os på vores arbejde, og hvordan vi ved at styre lyd og støj kan skrue op for arbejdsglæden. Først skal vi ind i hjernen hos hulemændene og op ad den evolutionære trappe, hvor vi opdager, hvordan vi bliver påvirket – og manipuleret – af lyd i nutidens verden. I workshoppens 1. del prøver vi det på os selv gennem underholdende og lærerige øvelser og eksempler.

WORKSHOP ”SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN – DEL 2” – ca. 1,5 timer

I del 2 dykker vi dybere ned i forskningsresultaterne og undersøger, hvordan vi på vores arbejdsplads kan tage højde for den måde, som lyd påvirker vores hjerne, psyke, krop og adfærd på. Vi slutter workshoppen med at lave en plan for, hvordan vi hver især kan styre støj, sænke stress og øge vores arbejdsglæde – alt sammen ved brug af lyd og musik.

FOREDRAG: ”ØG OMSÆTNING MED MUSIK”

Bruger du – ligesom de fleste – musik i markedsføring?

Ved du så, hvordan musikken virker på dine potentielle kunder? Hvad der virker bedst? Og om det overhovedet virker?

Eller bruger du lige som så mange andre mavefornemmelse, fordi du ikke har objektive redskaber til at vælge musik?

I foredraget “Musik i din markedsføring” får du overraskende viden om musiks virkning og effektive redskaber til at udnytte det langt bedre i din markedsføring.

Forskning har vist, at musik kan få kunder til at vælge et produkt frem for et andet, øge omsætning direkte, skabe større kundeloyalitet, ændre opfattelse af brand og meget andet. Her skal vi se en masse eksempler på, hvordan musik virker ude i virkeligheden inkl. forskellen på forskellige touchpoints.

Foredraget vil give dig:

  • Baggrundsviden fra forskningen – ting du ikke anede musik gør ved mennesker
  • Forståelse for hvorfor noget musik virker bedre end andet i markedsføring
  • Masser af eksempler fra den virkelige verden – inklusive fra dit eget firma
  • Objektive metoder til at bruge musik til at opnå helt specifikke effekter
  • Inspiration til nye måder at bruge musik på i markedsføring

Oplægget vil være fuld af aha-oplevelser, lydeksempler, quizzer, konkrete værktøjer og samtidig inddrage cases fra jeres egen dagligdag.

Kort sagt: I får baggrundsviden om ting fra forskning, som I ikke anede musik gør ved mennesker – og indblik i metoder til at bruge musik til at opnå helt specifikke effekter. Frem for alt, så bliver det underholdende, sjovt og lærerigt!

Yderligere information

Person

Foredragsholder

Emner

Adfærd, Arbejdsglæde, Erhverv, Forbrug, Koncentration, Kreativitet, Ledelse, Livskvalitet, Livsstil, Musik, Økonomi, Psykologi, Samfund, Stil, Stress, Sundhed, Tendenser, Trends, Velvære, Virksomhedsudvikling

TOP