Simon Kirk Nissen

Simon Kirk Nissen holder foredrag og workshops om, hvordan musik videnskabeligt bevist påvirker mennesker: F.eks. hvordan musik kan øge arbejdsglæden og mindske stress eller gøre markedsføringen mere effektiv og få kunder til at købe mere.

Beskrivelse

OM SIMON KIRK NISSEN

Simon Kirk Nissen er ekspert i, hvordan musik påvirker os som mennesker. Han har undervist TV2 i at bruge musik til at fastholde seere, hjulpet detailkæder med at bruge musik til fastholde kunder og øge omsætning, større firmaer som Danske Bank med at bruge musik strategisk og leveret specialproduceret musik til reklamekampagner for firmaer som Gosh cosmetics, Thisted Bryghus, Bisca/Karen Volf, Ekstrabladet og andre. Men Simon har også stor viden om, hvordan musik påvirker mennesker generelt. Derfor kan han forklare, hvorfor nogle mennesker er støjfølsomme, mens andre helst skal have radio og tv kørende, når de skal koncentrere sig og hvordan musik kan bruges til at sænke stress, hjælpe alzheimer patienter og endda virke smertelindrende under operationer.  

WORKSHOP: ”SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN”

Lær at udnytte, hvordan lyd og musik påvirker dig og din hjerne til at få bedre koncentration, større effektivitet og skabe større trivsel i dit arbejdsliv. Lyd påvirker nemlig din hjerne, dit humør, dine valg og hele dit liv. Du kan ikke undgå at reagere på lyd. Og det kan føre til stress og dårlig trivsel på jobbet. Men lærer du at forstå, hvordan og hvorfor lyd påvirker dig, din hjerne og din krop kan du udvikle redskaber til udnytte det positivt til at skabe en arbejdsdag fuld af koncentration, effektivitet, mindre stress og større arbejdsglæde. Både på storrumskontoret eller for dig der sidder alene. Det er det, du skal lære på workshoppen “SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN” Simon Kirk Nissen vil med udgangspunkt i den nyeste forskning overraske os med viden om, hvor meget lyd påvirker os som medarbejdere – og give os redskaber til at bruge det til noget. Workshoppen er fuld af musikeksempler og sjove facts – som for eksempel, hvorfor Britney Spears bruges af den britiske hær til at skræmme somaliske pirater væk, hvordan McDonalds bruger musik til at få os til at købe flere burgere, og hvorfor fællessang er lige så godt som orgasme. Gennem underholdende øvelser konkrete råd får vi redskaber til at bruge musik aktivt til at få en arbejdsdag med mindre stress, højere koncentration og bedre effektivitet. WORKSHOP ”SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN – DEL 1” – ca. 1 time I del 1 vi lære, hvordan lyd påvirker os på vores arbejde, og hvordan vi ved at styre lyd og støj kan skrue op for arbejdsglæden. Først skal vi ind i hjernen hos hulemændene og op ad den evolutionære trappe, hvor vi opdager, hvordan vi bliver påvirket – og manipuleret – af lyd i nutidens verden. I workshoppens 1. del prøver vi det på os selv gennem underholdende og lærerige øvelser og eksempler. WORKSHOP ”SKRU OP FOR ARBEJDSGLÆDEN – DEL 2” – ca. 1,5 timer I del 2 dykker vi dybere ned i forskningsresultaterne og undersøger, hvordan vi på vores arbejdsplads kan tage højde for den måde, som lyd påvirker vores hjerne, psyke, krop og adfærd på. Vi slutter workshoppen med at lave en plan for, hvordan vi hver især kan styre støj, sænke stress og øge vores arbejdsglæde – alt sammen ved brug af lyd og musik.  

FOREDRAG: ”ØG OMSÆTNING MED MUSIK”

Simon Kirk Nissen giver et utroligt spændende indblik i, hvorfor og hvordan musik påvirker mennesker så kraftigt og går tilbage til vores fjerne forfædre og helt ind i hjernen for at forklare, hvorfor vi reagerer på musik, som vi gør. Foredraget giver samtidig værktøjer og inspiration til at bruge virkningen, musik har, til noget konstruktivt. Det sker gennem et underholdende foredrag fyldt med lyd, spændende cases og masser af “Aha!”oplevelser undervejs. Simon Kirk Nissen målretter altid foredraget specifikt til tilhørerne, som fx kunne være ledere og medarbejdere i firmaer eller butikker, kundeservicechefer, marketingafdelingen, radio – og TV folk, samt helt almindelige mennesker. Hvordan kan musik påvirke arbejdsglæden og effektiviteten hos medarbejderne, omsætningen i butikken, hvordan de forkerte valg kan ødelægge en markedsføringskampagne, hvordan man fastholder lyttere og seere, og hvordan kan det være musik kan give os gåsehud, bekæmpe stress og dulme smerter.

Yderligere information

Person

Foredragsholder

Emner

Adfærd, Arbejdsglæde, Erhverv, Forbrug, Koncentration, Kreativitet, Ledelse, Livskvalitet, Livsstil, Musik, Økonomi, Psykologi, Samfund, Stil, Stress, Sundhed, Tendenser, Trends, Velvære, Virksomhedsudvikling

TOP